Thursday, January 18, 2018

Tahun Memberi Bunga

Alhamdulillah. Rajin pulak aku update blog hari ni ye, ahaha!

Tahun ni kan, aku gila bagi bunga. Bukan beli tau, tapi bagi bunga kat member. Setakat ni, dah 3 orang yang dapat. Sorang tu sebab bertukar kerja. Lagi dua tu sebab birthday. Ada lagi plan nak bagi ni, sebab member tu dapat naik pangkat. Yang ni soon to be. Hujung bulan ni nak bagi, insyaAllah.

Semuanya aku cari florist tu kat instagram je. Alhamdulillah, semua bunga sampai dengan jayanya. Bajet untuk setiap bunga tak lah mahal sangat. Sesuai dengan tujuan dan si penerima. Jap aku bagi korang tengok gambar-gambar munge semua tu ye.

Ok, yang first ni, bunga untuk Ida. Sempena birthday dia. Yang ni dekat je florist dia, kat Seksyen 7 Shah Alam. Bajet untuk bunga ni, RM 50 termasuk delivery. Ada instagram juga, sabby_b_florist_bridal. Phone number 019-6691297. Korang kalau nak, contact dia ye. Boleh adjust sesuai dengan your budjet. Ida punya ni, actually aku segan nak bagi depan-depan. Hahaha, sebab satu ofis kan. So, aku pilih timing baik punya. Aku minta florist tu hantar masa hari aku nak fly balik Sabah. Hah, nasib baik cun tarikh tu. Yang tak berapa cun, akak florist ni bagi wishcard tak berapa nak cantik. Pastu ejaan dia pun ala-ala budak wechat, hehe. Nama pengirim pun dia tak letak. Adoi, maybe silap aku jugak kot. Tak minta gambar sebelum hantar. Takpe-takpe, yang penting mesej kita sampai ye. Kesian Ida, memula tu dia hairan jugak siapa yang bagi dia bunga. Last tu aku mengaku aku yang bagi. Cuak pulak aku kalau laki Ida tetiba curious sapa bagi bunga kat bini dia kan. Ngam aku dah masuk dalam kapal terbang, dah pasang seat belt semua, aku whatsapp Ida sembang-sembang. Legaaaa. Aku set flight mode handphone aku lepas tu, sebab dah nak terbang kan?

Bunga untuk Ida :)


Pastu ada juga bunga untuk Durra, yang ni pun sempena birthday dia. Kaedah mencari florist still guna instagram. Harga RM 50 jugak termasuk delivery. Nama seller dalam instagram ialah littleangelsparty. Phone number dia 0102259330. Gambar bunga as below. Masa Durra dapat bunga ni kan, florist tu ada ambil gambar. Pastu dia whatsapp kat aku gambar tu. Aku tengok mata Durra dah merah, menangis ke beb? Hahaha. Tak lama pastu, Durra post kat fb. Pastu dia whatsapp, hehe. Terharu dia. Cian Durra.. 😊 Ha, tu aku baru bagi kau bunga, Cik Durra oi. Kalau aku bagi D5 kat engko, mau meraung kau kat tepi kaunter tu ha. Wakakaka.

Bunga untuk Durra :)


Pastu bunga yang ketiga ialah untuk member yang bertukar Jabatan. Dia masuk kerja sama dengan aku, tahun 2006. Tup tup November tahun lepas dia dapat offer dari JKR untuk jawatan lain. Member tu pun quit lah dari Jabatan Perhilitan, join JKR. 11 tahun dah kenal dia. Takpelah dia pindah Jabatan, aku doa yang terbaik untuk member ni. Aku bagi bunga sebab dia jaga aku dengan baik masa kami masuk hutan simpan Jerangau hari tu. Aku jatuh dia tolong. Aku menggigil lalu cerun bukit, dia tolong bawakkan haversack. Aku masak megi pedas arwah, dia tak komplen apa walaupun pagi lepas tu, semua orang sakit perut nak membuang. Mat Yo je ulang-alik tandas mau 5 kali. Tu belum orang lain..huhu, sorry korang. Aku tak tahu aku masak pedas sangat. So bunga ini untuk kau ye Mat Yo. Yang ni lain sikit designnya aku request. Roses in box bouquet orang sebut. Bukan apa, sebab dia ni lelaki, so aku rasa bunga dalam kotak macam ni paling sesuai dan senang orang lelaki nak handle, kalau compare dengan bouquet yang biasa kan. Kalau dia balik naik motor, pun senang nak bawak bunga ni. Letak je dalam raga motor. Takdelah kena kecam sangat tengok lelaki bawak bunga, haha. Florist ni cover area Kota Bharu. Nama kat instagram ombre.floristmy. Phone number 0162257622. Yang ni harga dia RM90 termasuk delivery rasanya. Hamboi harga, mentang-mentang bungkus dalam kotak, harga terus up ye, haha.

Bunga untuk Mat Yo

So, next memang ada plan nak bagi bunga jugak. Kat adik-adik aku, kat mak aku kat kampung, member-member rapat.

Mudah-mudahan hadiah kecil ini lebih mengeratkan hubungan persaudaraan dan persahabatan kita.

Bye korang. Aku nak makan beriyani jap. Perut aku dah bergegar kelaparan ni...

Asssalamualaikum semua.

Amoi Eton.


No comments:

Post a Comment