Monday, October 5, 2015

Berbagi Rezeki

Assalamualaikum & Selamat Pagi.

Hari ni rasa nak menulis pulak, sambil dengar lagu Mirae, hehehe.
Sepertimana tajuk di atas, kali ni saya nak ceritakan tentang Berbagi Rezeki.
Sejak Cantik Storage memikirkan untuk keluarkan produk sendiri, sudah tentu kami akan melibatkan orang lain. Contoh, pembekal fabrik dan kilang jahit pukal.
Cantik Storage start buat produk sendiri pada tahun ini yakni 2015. Sempena Raya dan sempena dapat masuk Zalora.
Ye le kan, takkan masuk Zalora tak nak buat produk pengenalan jenama Cantik Storage?
Mesti lah nak. Dan, segala ajaran Puan Ainon, saya nafikan semata-mata menurut hawa nafsu nak keluarkan produk sendiri. Maafkan daku Puan Ainon. Anak murid tidak bertauliah ini derhaka pada ajaran Puan Guru.
Hehehe :D
Banyak benda yang aku belajar dari pengalaman membuat produk sendiri ni. Memang dapat pusing balik modal dan ada untung sedikit. Sepertimana awal penulisan ku sebelum ini, tujuan utama aku masuk Zalora ialah untuk branding dan kumpul database kan? So, duit terbakar di tangan tu aku anggap sebagai yuran yang perlu dibayar. Alhamdulillah, sudah ada repeat customer dan sekrang ni aku dalam proses follow up semua pelanggan Zalora tu.

Berbalik pada tajuk di atas, aku membeli kain dari pembekal fabrik. Nah, ini salah satu perkara yang merangkumi tajuk Berbagi Rezeki.
Betul tak?
Lepas tu, hantar kain ke kilang jahit pukal. Di sini saja, pekerja yang terlibat agak ramai. Secara tidak langsung, bayaran yang perlu aku bayar kepada kilang tersebut turut menyumbang sedikit percentage dari gaji mereka. Alhamdulillah, berbagi rezeki sekali lagi.
Lepas tudung dah habis stok, aku contact kilang sekali lagi. Tapi jadual mereka penuh.
So mau tak mau, aku rela paksa (hehehe) guntng sendiri kain dan hantar jahit tepi ke kedai Si Nico.
There you can see, ada lagi perkara Berbagi Rezeki di situ kan?
Alhamdulillah. Aku bersyukur kepada Mu Ya Allah, semoga rezeki yang kami berbagi-bagi ni berkat dan bersih.

Sekian dulu dari Cantik Storage dan ByDhausi :)

Wassalam,
Renjer Jutawan

No comments:

Post a Comment