Tuesday, September 13, 2016

Site Visit Kajang Perdana 2

Alhamdulillah.

Baru-baru ni berkesempatan buat satu site visit sebijik rumah flat di Kajang Perdana 2. Ejen aku yakni Ejen Aliff berusaha sebaik mungkin untuk carikan aku rumah, selepas rumah pertama di Sri Muda dulu tidak mencapai standard rumah patut dimiliki. Cerita NGERI pasal site visit rumah di Sri Muda aku tak cerita lagi rupanya kan? Lain kali lah ye, InsyaAllah, ehehe.

Ejen Aliff forward beberapa keping gambar berkenaan flat di Kajang Perdana 2 tu. Berdasarkan pemerhatian mata enggang aku, (uiiiiihhh...enggang? tak padan ngan rabun granular) aku dapati rumah ni agak OK. Tapi tak boleh lawan tengok dengan mata sendiri secara direct.

Sehari selepas dapat gambar, aku dan Big Boss setuju untuk ke Kajang. Boleh tahan jauh jugak ye nak ke sana, tapi mungkin sebab kami lalu jalan jauh (SKVE). Kalau lalu Federal rupanya tak jauh pun, siap lalu HQ Perhilitan pulak tu. Hurmm..takpe jauh perjalanan luas pemandangan. Padahal bermula tol SKVE je aku dah zzZzzZ. Hahahaha. Aku terjaga masa siput gendeng kami lalu Sate Willy. Pandai kan aku, lalu port makan best aku terjaga. Malang sebab bukan rezeki Big Boss aku dapat makan sate willy hari tu sebab urusan di Kajang Perdana 2 lebih penting. Lepas tu mata aku celik-celik ayam. Aku tengok banyak jugak flat di kawasan tu. Dari sini aku buat penilaian kasar. Kawasan Kajang ni kawasan HOT. Hah korang, ape terkebil-kebil. Ko ingat istilah HOT tu untuk aweks je ke... :p

Tapi dalam banyak-banyak tempat, tiba-tiba mata aku tertancap pada bangunan UniKL. Weehuuuu....budak amin muka senyum beriman study kat sini rupanya.... Mata bersinar sekejap, kikiki.

Akhirnya, sampai lah kami ke kawasan Kajang Perdana 2. Perghh, area tu aku ibaratkan satu kawasan baru naik. Bukan baru nak naik ye, tapi memang dah naik dan sedang naik lagi. Tanda aras utama yang tak boleh diambil mudah ialah:
  1. Ada Mc Donald
  2. Ada kedai runcit baaaaanyakkkk
  3. Ada 99 Speedmart
  4. Laluan highway
  5. Dikelilingi rumah orang kaya kayap
  6. Rumah berciri flat di kawasan tu hanya ada dua iaitu Kajang Perdana 2 dan Vista Perdana.
  7. Kawasan padat
  8. Jarak nak ke HQ cuma 15 minit. So, kalau lah aku tiba-tiba transfer ke HQ, aku tak payah dah risau pasal rumah.
  9. Dekat dengan budak amin muka senyum beriman (ok, ini bukan reason, tapi gedik)

Kami sampai awal dari masa yang dijanjikan. Ini mesti woo, sebab aku nak riki-riki dulu kawasan tu sendirian. Tapi aku hanya merancang, Allah jua yang menentukan. Sampai je aku ke bawah flat tu, rupanya Ejen Aliff dah sampai. Dowh....awalnya brader sampai. Efisien dan efektif betul ejen aku nih.

Kami berhai hai dan bertegur sapa. Lepas tu aku dan Big Boss terus di bawa berjumpa owner rumah. Alhamdulillah, site visit berjalan lancar. Owner pun baik dan lembut je air muka. Tapi luaran bukanlah pengukur peribadi seseorang. Akak ni muka je lembut, soft spoken, tapi bab harga, dia bagi diskaun RM 1 ribu je. Mulanya ku target dapat diskaun dalam 10 ribu. Sekali dapat 1 ribu je der.... ahahaha. Akak memang lucu :p 
Aku cuba nasib kot-kot owner nak bagi free gift, sebab aku tengok katil, tilam, almari dan mini sofa dia macam cantik jeee :) Ejen Aliff aku ni memang jenis tak pandai pujuk. Adoi la brader, aku rasa macam nak deal sendiri je. Takpe, sebab aku baik, aku bagi can. (baik lah sangad..)

Setakat ni semua urusan ok dan lancar. Mudah-mudahan langkah pertama kami ni membawa hasil. Korang cuci mata lah tengok gambar ye. Aku memang tak snap gambar perempuan. Korang jangan hampa sangat. Kalau nak sangat, nanti aku upload gambar Mak Mah.

Ruang tamu. Kau boleh lihat rumah ni dah siap pasang tiles. Satu point di sini.

Rumah menghadap jalan besar aka highway. Depan rumah ni lapang, so suasana berangin dan mata kau tak semak tengok orang jemur spenda kat ampaian.

Keadaan dalam tandas pertama. Ni pun kau mesti tengok. Check tandas sumabt ke, flush rosak ke.

Keadaan dapur yang so so. Takde renovation sangat. Takde kitchen cabinet. Tapi still ok buat aku.

Ni dalam bilik tidur kedua. Aku segan sebenarnya masuk bilik orang ni. Aku berdiri kat pintu je. Ejen Aliff yang banyak snao gambar.

Yang ni bilik tidur utama. Lagi lahhh aku segan nak masuk bilik orang. Korang tak tahu, aku ni memang pemalu ..... krik krik krikk

Tiba-tiba ada gambar aku, Big Boss dan tuan rumah. Encik Ejen nak kena babap nih...amik gambar dari belakang pulak.. 


Sekian, Assalamualaikum wbt.

Dari aku, Renjer Jutawan.
~ berguru dengan Abang Ensem, memang tak rugi.






No comments:

Post a Comment